AKTUALNOŚCI
19.03.2024
Nowelizacja ustawy o odnawialnych źródłach energii i jej wpływ na sektor ciepłownictwa systemowego
W dniu 1 października 2023 roku weszła w życie ustawa z dnia 17 sierpnia 2023 r. o zmianie ustawy o odnawialnych źródłach energii oraz niektórych innych ustaw ("Nowelizacja"), która implementuje do polskiego porządku prawnego Dyrektywę…
19.03.2024
Kolejny problem związany z ustawą o rekompensatach i wyrównaniach
Na kanwie ostatniego szkolenia w sprawie ustawy z dnia 15 września 2022 r. o „rekompensatach i wyrównaniach dla ciepła, uczestnik zwrócił się z problemem: „Przedsiębiorstwo posiada kilka źródeł ciepła. Stosowane są maksymalne ceny ciepła wydane…
19.03.2024
88,4 mln na inwestycje w ekologiczną energię
W siedzibie ECO w Opolu przy ul. Harcerskiej została właśnie podpisana umowa kredytowa pomiędzy ECO Kogeneracja, a Bankiem Ochrony Środowiska na kredyt inwestycyjny w wysokości 88,4 mln złotych.
12.03.2024
Posiedzenie Rady IGCP
7.03, w trybie hybrydowym, odbyło się posiedzenie Rady Izby, ostatnie przed planowanym Walnym Zgromadzeniem. Zarząd przedstawił działalność od ostatniego posiedzenia Rady w styczniu br. Tematyka posiedzenia to podsumowanie roku 2023 oraz przyjęcie budżetu na rok…
12.03.2024
Spotkanie w MKiŚ
W dniu 5 marca w siedzibie ministerstwa odbyło się spotkanie Sekretarz Stanu Urszuli Zielińskiej z Prezesem Jackiem Szymczakiem. Główne tematy rozmowy obejmowały: skoordynowanie prac prowadzonych przez Izbę na poziomie parlamentarnym z działalnością ministerstwa w obszarze…
BAZA WIEDZY
Obszerny zbiór wiedzy ekonomicznej, technicznej, prawniczej przydatnej na co dzień w pracy przedsiębiorstw ciepłowniczych. Dostęp do bazy posiadają wyłącznie członkowie Izby Gospodarczej Ciepłownictwo Polskie.
PROGRAM PROMOCJI CIEPŁA SYSTEMOWEGO
OPIS PROGRAMU
Program Promocji Ciepła Systemowego (dalej PPCS) to autorskie przedsięwzięcie Izby Gospodarczej Ciepłownictwo Polskie, które zaowocowało stworzeniem marki dla produktu dostarczanego przez przedsiębiorstwa ciepłownicze. Dzięki wspólnemu zaangażowaniu Izby i przedsiębiorstw ciepłowniczych, a także prowadzonym od 2008 roku działaniom reklamowym, kampaniom edukacyjnym i wizerunkowym – ciepło dostarczane przez systemy ciepłownicze nazywamy Ciepłem Systemowym. Marką posługują się firmy zrzeszone w Izbie, rynkach i tłumaczą zawiłe kwestie branżowe klientom i konsumentom firm ciepłowniczych.