Menu
Budowa odcinka osiedlowej sieci ciepłowniczej i przyłączy przy ul. Modrzejewskiej - unieważniony |
środa, 14 października 2020 09:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Znak sprawy: 1-2020-POIS.1 Mielec 2020-10-01 Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA PRZETARG NIEOGRANICZONY na robotę budowlaną Poprawa efektywności dystrybucji ciepła w miejskim systemie ciepłowniczym miasta Mielca
Zad. POIS 1. Budowa odcinka osiedlowej sieci ciepłowniczej i przyłączy przy ul. Modrzejewskiej. Projekt jest dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020, Oś priorytetowa i zmniejszenie emisyjności gospodarki 1.5 Efektywna dystrybucja ciepła i chłodu, Postępowanie jest prowadzone zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień publicznych przez Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Mielcu dla zamówień współfinansowanych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 dla których nie ma zastosowania ustawa Prawo Zamówień Publicznych oraz Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 I. Zamawiający.Zamawiającym jest:
II. Tryb udzielenia zamówienia.Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego, w którym w odpowiedzi na publiczne ogłoszenie o zamówieniu oferty mogą składać wszyscy zainteresowani. Postępowanie jest prowadzone zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień publicznych przez Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Mielcu dla zamówień współfinansowanych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 dla których nie ma zastosowania ustawa Prawo Zamówień Publicznych (zasada konkurencyjności) oraz Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020.
III. Opis przedmiotu zamówienia
IV. Termin wykonania zamówienia:Zamówienia ma być zrealizowane w okresie od 10 maja do 31 sierpnia 2021.
V. Warunki udziału w postępowaniu:O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1. Podstawy wykluczenia.
1) W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej - Zamawiający nie określa tych warunków.
VI. Inne zasady udziału w postępowaniu.1. Wizja lokalna. Wykonawcy przed złożeniem oferty mogą dokonać wizji lokalnej w terenie w celu pełnego rozeznania zakresu zamówienia (Załącznik nr 7) . Niedokonanie wizji przez Wykonawcę, nie zwalnia Wykonawcy z wykonania przedmiotu zamówienia w pełnym zakresie. 2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W tym przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnikiem powinien być jeden z Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnictwo w formie pisemnej (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) należy dołączyć do oferty. 3. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców, o których mowa w ust. 2. 4. Jeżeli oferta Wykonawców, o których mowa w ust. 2, została wybrana, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. 5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z warunków określonych w Rozdziale V ust. 2.2 i ust. 2.3) winien spełniać co najmniej jeden z tych Wykonawców albo wszyscy wspólnie. Żaden z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VII. 6. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w odniesieniu do przedmiotowego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 7. W przypadku, gdy Wykonawca polega na potencjale podmiotu trzeciego na zasadach określonych w ust. 6, Wykonawca musi wykazać, iż podmiot trzeci nie podlega wykluczeniu na zasadach opisanych w Rozdziale VII. 8. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 9. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 10. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 11. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w ust. 6, (tj. podmiotu, na którego zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej Wykonawca polega) nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia. 12. Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. 13. Wykonawca wypełni i załączy wszystkie formularze załączone do niniejszej specyfikacji oraz załączy wszystkie wymagane oświadczenia i dokumenty wymienione w Rozdziałach VIII, IX i X. 14. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu, podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
VII. Podstawy wykluczenia.1. Zamawiający wykluczy w nin. postępowaniu:
VIII. Wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
IX. Wykaz oświadczeń i dokumentów wymaganych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawcę zagranicznego.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu, o których mowa w Rozdziale VII SIWZ – Wykonawca na wezwanie Zamawiającego zobowiązany będzie do złożenia zamiast dokumentów, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 5, p.1) i 2):
X. Wykaz dokumentów i oświadczeń składanych wraz z ofertą:
XI. Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami.1. W niniejszym postępowaniu wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie lub drogą elektroniczną, z zastrzeżeniem ust.5. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim. 2. Niniejsze postępowanie oznaczone jest znakiem sprawy: 1-2020-POIS.1. Wykonawcy proszeni są o powoływanie się na ten znak we wszystkich kontaktach z Zamawiającym. 3. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazuje wnioski, zawiadomienia oraz informacje drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdzi fakt ich otrzymania. 4. Wnioski, zawiadomienia oraz informacje, o których mowa w ust. 1, przekazywane drogą elektroniczną będą traktowane jako złożone w terminie, jeżeli ich treść dotrze odpowiednio do Zamawiającego lub Wykonawcy przed upływem oznaczonego terminu. 5. Forma pisemna obowiązuje dla złożenia oferty wraz z załącznikami, w tym innych dokumentów i oświadczeń, o których mowa w Rozdziale VIII i Rozdziale IX SIWZ, a także uzupełnień złożonych na wezwanie Zamawiającego. 6. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SIWZ. Zamawiający obowiązany jest udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert - pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął po upływie terminu składania wniosku, o którym mowa, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, zamawiający pozostawia wniosek bez rozpoznania. 7. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekazuje Wykonawcom, którym przekazał SIWZ, bez ujawniania źródła zapytania oraz zamieszcza na własnej stronie internetowej. 8. Zamawiający w uzasadnionych przypadkach może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść SIWZ. Dokonaną zmianę SIWZ Zamawiający przekazuje niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym przekazano SIWZ oraz zamieszcza ją na własnej stronie internetowej. 9. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku, o którym mowa w ust. 6. 10. Jeżeli w wyniku zmiany treści SIWZ nieprowadzącej do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, Zamawiający przedłuży termin składania ofert i poinformuje o tym Wykonawców, którym przekazano SIWZ oraz zamieści taką informację na własnej stronie internetowej. 11. Wszelkie dokumenty, które Zamawiający zobowiązany jest opublikować na stronie internetowej dostępne będą pod adresem: www.mpec.mielec.pl. 12. Osobą uprawnioną do bezpośredniego kontaktowania się z Wykonawcami jest 13. Kontakt od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 do 15.00.
XII. Wymagania dotyczące wadium.1. Wykonawca ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 10 000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy PLN). 2. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą i nie może zawierać zapisów ograniczających możliwość zrealizowania praw przysługujących Zamawiającemu zgodnie z ust. 4 pkt. 5). Wadium może być wniesione w: 3. W przypadku, gdy Wykonawca wybierze wadium w postaci niepieniężnej, wymienionej w ust. 2 pkt b-d, oryginał dokumentu wadium wystawionego na rzecz Zamawiającego należy złożyć wraz z ofertą. 4. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać co najmniej następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, 3) kwotę gwarancji, 4) termin ważności gwarancji, 5) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w przypadkach, gdy: a) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie do wyjaśnienia lub uzupełnienia oświadczeń lub dokumentów, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub brak podstaw wykluczenia, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. b) Wykonawca którego ofertę wybrano: · odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, · nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, · zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 5. Wadium wniesione przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w formie innej niż pieniężna, musi być wystawione na wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (czyli nie na jednego, ani kilku spośród nich). 6. Postanowienia ust. 4 stosuje się również do poręczeń określonych w ust.2b). 7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium w wymaganym terminie (także na przedłużony okres związania ofertą), w wymaganej wysokości lub w innej niż dopuszczalna formie, zostanie odrzucona. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 9. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, do wyjaśnienia lub uzupełnienia oświadczeń lub dokumentów z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub brak podstaw wykluczenia, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a. odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c. zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
XIII. Termin związania ofertą.1. Wykonawca zostaje związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 2. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym, że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni. 3. Odmowa wyrażenia zgody, o której mowa w ust. 2, nie powoduje utraty wadium. 4. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. Jeżeli przedłużenie terminu związania ofertą dokonywane jest po wyborze oferty najkorzystniejszej, obowiązek wniesienia nowego wadium lub jego przedłużenia dotyczy jedynie Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
XIV. Opis sposobu przygotowywania ofert.1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. 2. Oferta sporządzona w oparciu o Formularz ofertowy stanowiący Załącznik nr 10 do SIWZ oraz pozostałe załączniki mają być sporządzone w języku polskim. 3. Nie dopuszcza się ofert wariantowych. 4. Oferta musi obejmować całość przedmiotu zamówienia. 5. Oferta musi być sporządzona zgodnie z wymogami niniejszej specyfikacji. 6. Wszystkie zmiany naniesione w ofercie muszą być parafowane przez osobę upoważnioną do podpisania oferty. 7. Formularz oferty należy podpisać, a wszystkie strony oferty – w tym wszystkie załączniki muszą być parafowane przez osoby upoważnione do występowania w imieniu Wykonawcy. Do oferty muszą być załączone wszystkie dokumenty wymagane w niniejszej specyfikacji. Oferta musi być złożona Zamawiającemu w zaklejonym, nienaruszonym opakowaniu z napisem: Oferta na robotę budowlaną „Poprawa efektywności dystrybucji ciepła w miejskim systemie ciepłowniczym miasta Mielca”, zad. POIS 1. Budowa odcinka osiedlowej sieci ciepłowniczej i przyłączy przy ul. Modrzejewskiej, nr sprawy 1-2020-POIS.1, nie otwierać przed 1 grudnia 2020 roku” oraz powinna posiadać dodatkowo nazwę i dokładny adres Wykonawcy wraz z numerami telefonów Wykonawcy i adresem e-mail, a także liczbę stron (należy określić ile stron znajduje się w opakowaniu). 8. W przypadku, gdy Wykonawca jako załącznik do oferty, dołącza kopię jakiegoś dokumentu, kopia ta winna być potwierdzona przez osobę podpisującą ofertę za zgodność z oryginałem. 9. Wykonawca może wprowadzać zmiany lub wycofać złożoną ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Wykonawca nie może wycofać oferty ani wprowadzać jakichkolwiek zmian w treści oferty po upływie terminu składania ofert. 11. Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną ofertę pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o ich wprowadzeniu lub o wycofaniu oferty przed upływem terminu do składania ofert, określonym w niniejszej SIWZ. 12. Oferta oraz załączniki nie podlegają zwrotowi po otwarciu. 13. W przypadku oferty składanej wspólnie przez Wykonawców do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo to musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem. 14. Wykonawcy ponoszą wszystkie koszty związane ze sporządzeniem i złożeniem oferty, niezależnie od wyników postępowania przetargowego. Koszty opracowania i dostarczenia oferty oraz uczestnictwa w przetargu obciążają wyłącznie Wykonawcę.
XV. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert.1. Ofertę należy złożyć w Miejskim Przedsiębiorstwie Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Mielcu, ul. Grunwaldzka 3, 39-300 Mielec w pokoju nr 28 (sekretariat) do godziny 1000 do dnia 1 grudnia 2020 roku pod rygorem nie rozpatrzenia oferty wniesionej po tym terminie bez względu na przyczyny opóźnienia (oferta musi fizycznie znaleźć się w pokoju nr 28, nie jest wystarczające nadanie jej w polskiej placówce pocztowej itp.). 2. Oferty zostaną otwarte w Miejskim Przedsiębiorstwie Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Mielcu, ul. Grunwaldzka 3, 39-300 Mielec w pokoju nr 32 (świetlica) o godzinie 1100 w dniu 1 grudnia 2020 roku. Otwarcie ofert jest jawne. 3. Bezpośrednio przed otwarciem ofert podana zostanie kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia. 4. Podczas otwarcia ofert podane zostaną nazwy (firmy) oraz adresy Wykonawców, a także informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach. 5. Niezwłocznie po otwarciu ofert zamawiający zamieści na stronie internetowej informacje dotyczące: 1) kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia; 2) firm oraz adresów Wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie; 3) ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.
XVI. Opis sposobu obliczenia ceny.1. Podana w ofercie cena, będzie ceną ryczałtową i będzie uwzględniała wszystkie wymagania określone w niniejszej SIWZ oraz obejmowała wszystkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia i jego prawidłowego ukończenia. Zaoferowane wynagrodzenie ryczałtowe jest niezmienne przez cały okres realizacji zamówienia (tzn. nie może zostać podwyższone), chociażby w momencie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac. 2. Cenę oferty należy wyliczyć w polskich złotych (PLN), cena ofertowa powinna obejmować kompletne wykonanie przedmiotu zamówienia określonego w SIWZ zgodnie z postanowieniami SIWZ w szczególności z Rozdziałem III SIWZ, ze szczególnym uwzględnieniem warunków realizacji, w tym okresu gwarancji i rękojmi, kosztów wszystkich uzgodnień, kosztów związanych z ubezpieczeniem a także innymi kosztami niezbędnymi do realizacji przedmiotu zamówienia, w szczególności zgodnie z Rozdziałem XXI niniejszej SIWZ (Istotne postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy). Wszelkie prace lub czynności nieopisane w SIWZ, a niezbędne do prawidłowego i kompletnego wykonania przedmiotu zamówienia należy traktować jako oczywiste i wliczyć do ceny oferty. Wynagrodzenie Wykonawcy powinno uwzględniać także wszystkie obowiązujące w Polsce podatki, włącznie z podatkiem VAT oraz opłaty celne i inne opłaty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia. 3. W Formularzu ofertowym sporządzonym wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 10 do SIWZ należy podać cenę ofertową w PLN, w kolejności netto, stawka i należny podatek VAT i brutto, cyfrowo i słownie, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Zamawiający nie przewiduje rozliczeń za wykonany przedmiot zamówienia w obcej walucie. 4. Niezmienność wynagrodzenia ryczałtowego oznacza w szczególności to, że w jego wysokość należy wkalkulować ewentualne zmiany rzędnych posadowienia rurociągu ciepłowniczego i wynikającej z tego konieczności wykonania odwodnień i/lub odpowietrzeń sieci ciepłowniczych oraz wykonywanie wszelkich prac związanych z przebudową infrastruktury podziemnej, budową. Z uwagi na powyższe, udostępnienie przez zamawiającego przedmiaru robót, nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku skalkulowania ceny oferty w oparciu o przedstawioną w SIWZ dokumentację, w tym również od uwzględnienia wszelkich robót i kosztów (także tych nieprzewidzianych w przedmiarze i/lub dokumentacji). 5. Wynagrodzenie ryczałtowe obejmuje również wszelkie prace i materiały nieuwzględnione w projektach, kosztorysach i pozostałej dokumentacji udostępnionej przez Zamawiającego, a które są konieczne (niezbędne) do należytego wykonania niniejszego przedmiotu zamówienia, poprawnego funkcjonowania sieci ciepłowniczej zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, aktualnie obowiązującym Prawem budowlanym wraz z aktami wykonawczymi. Rozliczenie za wykonanie przedmiotu zamówienia nastąpi na podstawie faktury. 6. Podstawą do wystawienia faktury będzie protokół końcowy odbioru robót bez uwag i zastrzeżeń, podpisany przez przedstawicieli Stron. 7. Termin płatności do 30 dni po wykonaniu zamówienia i doręczeniu zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury z uwzględnieniem postanowień ust. 6.
XVII. Kryteria, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert.1. W niniejszym postępowaniu jedynym kryterium oceny ofert jest „cena oferty”. Oferta z najniższą ceną otrzyma maksymalną ilość punktów - 100. Pozostałe oferty zostaną przeliczone według poniższego wzoru. Wynik będzie traktowany jako wartość punktowa oferty w kryterium cena oferty. cena oferty = (cena najniższa / cena oferty badanej) x 100% 2. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z największą liczbą punktów. 3. Jeżeli wybór najkorzystniejszej oferty będzie niemożliwy z uwagi na fakt, że złożone zostały oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia ofert dodatkowych. 4. Wykonawcy składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż złożone we wcześniejszych ofertach.
XVIII. Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy.1. Zamawiający informuje niezwłocznie wszystkich Wykonawców o: 1) wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania i adres, jeżeli jest miejscem wykonywania działalności Wykonawcy, którego ofertę wybrano, oraz nazwy albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy, jeżeli są miejscami wykonywania działalności Wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację, 2) Wykonawcach, którzy zostali wykluczeni, 3) Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, powodach odrzucenia oferty, 4) unieważnieniu postępowania - podając uzasadnienie faktyczne i prawne. 2. Zamawiający udostępnia informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 4, na stronie internetowej oraz w bazie konkurencyjności. 3. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana wraz z zawiadomieniem, o którym mowa w ust 1 pkt 1 otrzyma informację o miejscu i terminie zawarcia umowy. 4. Umowa w sprawie wykonania zamówienia może zostać zawarta w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty drogą elektroniczną albo 10 dni - jeżeli zawiadomienie zostanie przesłane w inny sposób. Umowa może zostać zawarta przed upływem wskazanego wyżej terminu, jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia została złożona tylko jedna oferta. 5. Przed podpisaniem umowy wybrany Wykonawca będzie zobowiązany: a) Opracować Harmonogram Rzeczowy Realizacji Robót i przedstawić do zaakceptowania Zamawiającemu. b) Złożyć umowę dotyczącą ubezpieczenia wymaganego w Rozdziale VIII ust. 3 c) Przedłożyć kserokopie wymaganych prawem uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej obejmującej zakres sieci i urządzeń cieplnych. d) Przedłożyć kserokopie zaświadczenia właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzającego wpis kierownika budowy na listę członków w/w izby oraz kserokopię dokumentu potwierdzającego opłacenie składek z tytułu członkostwa ww. izbie. 6. Przed podpisaniem umowy Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedłożenia potwierdzenia z Urzędu Skarbowego o zarejestrowaniu go jako „podatnika VAT czynnego”, (a jeśli dotyczy NIP Unii Europejskiej potwierdzony odpowiednio). 7. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, których oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, przed podpisaniem umowy zobowiązani są złożyć stosowne pełnomocnictwo do podpisania umowy, o ile nie wynika to z pełnomocnictwa, o którym mowa w Rozdziale X ust. 3 pkt.2 niniejszej SIWZ, oraz umowę konsorcjum lub odpowiednio umowę spółki cywilnej. 8. Jeżeli Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, będzie się uchylać od zawarcia umowy, lub nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzenia ich ponownego badania i oceny, chyba że wystąpią przesłanki unieważnienia postępowania. 9. Przez uchylanie się od zawarcia umowy Zamawiający rozumie dwukrotne nie stawienie się w czasie i miejscu wskazanym przez Zamawiającego w celu zawarcia umowy lub nie złożenie dokumentów o których mowa ust 6 i 7. 10. Zamawiający nie później niż w terminie 30 dni od dnia zawarcia umowy w sprawie zamówienia zamieści ogłoszenie o udzieleniu zamówienia na swojej stronie internetowej.
XIX. Unieważnienie postępowania i przyczyny odrzucenia oferty:1. Zamawiający unieważni postępowanie o udzielenie zamówienia w przypadku, gdy: 1) nie złożona zostanie żadna oferta nie podlegająca odrzuceniu, 2) cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższy kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba, że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty; 3) w przypadkach, gdy zostały złożone oferty dodatkowe o takiej samej cenie; 4) wystąpi istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć; 5) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy ramowej. 2. Zamawiający, podejmuje decyzję o odrzuceniu oferty, jeżeli oferta: 1) jest niezgodna z Regulaminem udzielania zamówień publicznych przez Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Mielcu dla zamówień współfinansowanych ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 dla których nie ma zastosowania ustawa Prawo Zamówień Publicznych (zasada konkurencyjności) lub Wytycznymi, w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020. 2) jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia; 3) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. 4) została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia 5) Zawiera błędy w obliczeniu ceny lub kosztu 3. O unieważnieniu postępowania Zamawiający zawiadomi równocześnie – podając uzasadnienie faktyczne i prawne – wszystkich Wykonawców, którzy: 1) ubiegali się o udzielenie zamówienia – gdy postępowanie zostanie unieważnione przed upływem terminu składania ofert, 2) złożyli oferty – gdy postępowanie zostanie unieważnione po upływie terminu składania ofert. 4. W przypadku unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, Wykonawcom, którzy złożyli oferty niepodlegające odrzuceniu, nie przysługuje roszczenie o zwrot uzasadnionych kosztów uczestnictwa w postępowaniu, w szczególności kosztów przygotowania oferty. 5. Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane,
XX. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy.1. Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zwanego dalej zabezpieczeniem, w wysokości 10% ceny całkowitej (brutto) podanej w wybranej ofercie i wyrażonej w PLN. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Zabezpieczenie może być wniesione w: a) pieniądzu - przelew na konto MPEC Sp. z o.o. w Mielcu, ul. Grunwaldzka 3, 39-300 Mielec, Bank Millennium S.A. 72116022020000000060763218 b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, 2. Zabezpieczenie wniesione w formie poręczenia lub gwarancji winno zawierać zobowiązania gwaranta do bezwarunkowej i nieodwołalnej zapłaty zobowiązania stanowiącego zabezpieczenie z tytułu nie wykonania lub nienależytego wykonania umowy, na pierwsze żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, że Wykonawca nie wykonał umowy lub wykonał ją nienależycie lub nie spełnił obowiązku z ust. 3. Zabezpieczenie to winno zawierać termin obowiązywania, zgodny z warunkami określonymi w Istotnych dla stron postanowieniach, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy (Rozdział XXI SIWZ). 3. Jeżeli okres na jaki ma zostać wniesione zabezpieczenie przekracza 5 lat, zabezpieczenie w pieniądzu wnosi się na cały ten okres, a zabezpieczenie w innej formie wnosi się na okres nie krótszy niż 5 lat, z jednoczesnym zobowiązaniem się Wykonawcy do przedłużenia zabezpieczenia lub wniesienia nowego zabezpieczenia na kolejne okresy. W przypadku nieprzedłużenia lub niewniesienia nowego zabezpieczenia najpóźniej na 30 dni przed upływem terminu ważności dotychczasowego zabezpieczenia wniesionego w innej formie niż w pieniądzu, Zamawiający zmienia formę na zabezpieczenie w pieniądzu, poprzez wypłatę kwoty z dotychczasowego zabezpieczenia. 4. Wypłata, o której mowa w ust. 3, następuje nie później niż w ostatnim dniu ważności dotychczasowego zabezpieczenia. 5. Zabezpieczenie wniesione przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w formie innej niż pieniężne, musi być wystawione na wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (czyli na nie jednego, ani kilku spośród nich). 6. Zabezpieczenie powinno być wniesione przed zawarciem umowy, nie później niż w dniu jej zawarcia. 7. Pozostałe warunki w zakresie zabezpieczenia należytego wykonania umowy określono w Istotnych dla stron postanowieniach, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy zgodnie z Rozdziałem XXI SIWZ.
XXI. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy.Wzór Umowy stanowi Załącznik nr 9 do SIWZ i zawiera on istotne postanowienia dla obu stron w sprawie nin. zamówienia.
XXII. Pouczenie o środkach ochrony prawnej.
XXIII. Informacje dotyczące podwykonawców.1. Zamawiający nie wprowadza ograniczeń odnośnie zakresu prac, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy. 2. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. W takim przypadku: · Zamawiający żąda wskazania w ust. 11 Formularza ofertowego przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców jeżeli są znane.
XXIV. Obowiązki w zakresie przetwarzania danych osobowych zgodnie z RODO:1. Ilekroć w niniejszej specyfikacji jest mowa o RODO, należy przez to rozumieć: Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1). 2. Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych związanych z udziałem w postępowaniu. Do obowiązków tych należą m.in. obowiązki wynikające z RODO, w szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te Wykonawca bezpośrednio pozyskał. Jednakże obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO nie będzie miał zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotyczą, dysponuje już tymi informacjami (por. art. 13 ust. 4). Ponadto Wykonawca zobowiązany jest wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazuje Zamawiającemu i których dane pośrednio pozyskał, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO. W celu zapewnienia, że Wykonawca wypełnił ww. obowiązki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zostały przekazane w związku z udziałem wykonawcy w postępowaniu Zamawiający wymaga złożenia przez Wykonawcę wraz z ofertą oświadczenia o wypełnieniu obowiązków informacyjnych, przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO, zgodnie z treścią załącznika nr 11 do specyfikacji. 3. Zamawiający informuje o przetwarzaniu danych osobowych, w związku z realizacją niniejszego zamówienia. Szczegółowa klauzula informacyjna stanowi załącznik nr 12 do specyfikacji.
Załączniki stanowiące integralną część SIWZ:
Pytanie 1: Pytanie 2: Pytanie 3: Pytanie 4: Pytanie 5: Pytanie 6: Pytanie 7: Pytanie 8: Pytanie 9: Pytanie 10: Pytanie 11: Pytanie 12: Pytanie 13: Pytanie 14:
Zawiadomienie o unieważnieniu postępowaniaDziałając na podstawie Regulaminu udzielania zamówień publicznych przez Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Mielcu dla zamówień współfinansowanych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 dla których nie ma zastosowania ustawa Prawo Zamówień Publicznych oraz zapisów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na podstawie Rozdziału XIX ust. 1 pkt 2 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia: Zawiadamiam o unieważnieniu postępowania – znak sprawy: 1-2020-POIS.1. Zamawiający unieważnił postępowanie, a podstawą faktyczną unieważnienia było:
Podstawą prawną unieważnienia postanowienia stanowi zapis Rozdziału XIX ust. 1 pkt 2 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia Zgodnie z rozdziałem XXII Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia Wykonawcom nie przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w ustawie Prawo Zamówień Publicznych. Wykonawca, którego interes prawny doznał uszczerbku na skutek naruszenia postanowienia SIWZ może złożyć skargę do Zarządu MPEC Sp. z o.o. w Mielcu w terminie 5 dni od dnia powzięcia wiadomości o tym zdarzeniu. Zamawiający rozpoznaje skargę w terminie 5 dni od jej otrzymania, udzielając Wykonawcy pisemnej odpowiedzi. Brak udzielenia odpowiedzi w terminie oznacza oddalenie zarzutów podniesionych w skardze. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poprawiony: czwartek, 04 lutego 2021 09:17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba odsłon - 1724 |