1-2015-PPU Mielec, 2015-01-19
ZAPYTANIE O CENĘ
Postępowanie jako zamówienie nieprzekraczające 30.000 euro jest prowadzone z wyłączeniem ustawy Prawo zamówień publicznych
Dane dotyczące zamawiającego:
Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Mielcu
ul. Grunwaldzka 3
39-300 Mielec
NIP: 817-16-67-258
tel. 17 788 89 50, fax 17 788 89 54
Przedmiot zamówienia:
Wykonanie projektu budowlano – wykonawczego budynku warsztatowo-garażowego w Mielcu przy ulicy Grunwaldzkiej 3.
Termin wykonania przedmiotu zamówienia:
Termin wykonania do dnia 31.07.2015.
Miejsce i termin składania ofert:
Oferty należy składać w sekretariacie Zamawiającego pok. 28 w terminie do 23.02.2015 do godz.10.00.
Inne informacje:
Do kontaktu z oferentami upoważniony jest Jan Sarama, tel. 17 788 89 69.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia przetargu bez podania przyczyny.
Kryteria wyboru ofert:
Zamawiający przy wyborze oferty będzie się kierował ceną oferty, oraz spełnieniem wymagań zawartych w formularzu ofertowym.
Wymagania:
1. Projekt dostarczony zostanie do siedziby Zamawiającego.
2. Prosimy o podanie ceny netto i brutto wykonania projektu wraz z wszystkimi uzgodnieniami.
3. Płatność w terminie 14 dni od daty wykonania przedmiotu umowy zgodnie z § 4, p.1 umowy i dostarczeniu faktury.
5. Termin podpisania umowy: do 7 dni od dnia wyboru oferty.
6. Oferty należy składać w kopercie opisanej adresem Zamawiającego i Oferenta a także nr
sprawy 1-2015-PPU.
Załączniki do formularza ofertowego:
PYTANIA I ODPOWIEDZI
- Czy w zakresie projektu znajdują się również rozbiórki budynków, na których znajdować się będzie nowy budynek? - TAK
- Czy w zakresie projektantów jest wykonanie mapy do celów projektowych i badań podłoża gruntowego? - Należy wykonać mapę do celów projektowych, natomiast badania podłoża gruntowego można wykonać jeżeli wymagają tego przepisy.
- Wg naszej opinii nie ma możliwości wykonania budynku w kształcie przedstawionym na pliku zagospodarowania. Wg danych zawartych na Geoportal Mielec, budynek znalazłby się na dwóch obszarach planu miejscowego - "93EC" czyli tereny obiektów i urządzeń zaopatrzenia w energię cieplną oraz obszar "94KS" czyli tereny urządzeń i obiektów komunikacji samochodowej - wynika z tego, że na obszarze "93EC" musiałaby znaleźć się funkcja warsztatowa a w obszarze "94KS" - garażowa. – Wg wypisu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu oznaczonego 94KS z przeznaczeniem pod garaże dopuszcza się lokalizację między innymi usług rzemieślniczych.
- Budynek znalazłby się nad przechodzącą inst. ciepłowniczą, czy ta sieć pozostałaby pod budynkiem? Czy istnieje konieczność demontażu lub przełożenia jakiś sieci/instalacji? – Sieć pozostaje pod budynkiem
- Czy nowy budynek będzie powiązany funkcjonalnie z istniejącym?- TAK
- jaka jest preferowana konstrukcja budynku (tradycyjna murowana, żelbet czy stal)?
- Preferowana Tradycyjna
- jaka ma być wysokość budynku - oferta obejmuje jedynie zapis o wysokości budynku wraz z masztem (21m)? –Wysokość 21 m dotyczy się istniejącego budynku wraz z nowym masztem. Projektowany budynek ma być parterowy.
- Czy są jakieś wytyczne co do konstrukcji masztu? czy są dostępne dane nt. obciążeń na maszcie (anteny itp.). - Wymagania dla masztu antenowego.
Istniejący maszt antenowy zostanie zlikwidowany. Zaprojektować nowy maszt na dachu budynku biurowego, na który zostaną przeniesione zainstalowane anteny. Wysokość całkowita masztu musi być zachowana z obecną i liczona od poziomu terenu wynosi 21m. Maszt typu kratownicowego lekkiego ze stopniami umożliwiającymi wejście i dokonywanie prac serwisowych. Zakończenie masztu z wysięgnikami bocznymi do montażu anten poza jego osią. Konstrukcja masztu połączona z instalacją odgromową budynku. Przedstawić lokalizację szczegółową na dachu oraz stosowne obliczenia wytrzymałościowe. Anteny: typu CB 150MHz, CompleTech CAGP+ 434MHz 2szt., AccessPoint/Bridge WiFi.
- Czy projekt przewiduje również powierzchnie utwardzone, zjazdy itp?– Powierzchnie utwardzone istnieją i nie ma wg nas potrzeby wykonywania zjazdów
- Kanalizacja teletechniczna, sieć ciepłownicza oraz przyłącz gazu znajdują się w obrębie planowanej inwestycji i wymagają przełożenia, a nie wchodzą w zakres zamówienia. Czy przygotowanie terenu pod inwestycję (przełożenie w/w instalacji poza obrys projektowanego obiektu) jest objęte innym zamówieniem, czy jest składową tej dokumentacji projektowej?– Przyłącz gazowy jest nieczynny, kanalizację teletechniczną należy przebudować.
- Brak informacji na temat zakresu koniecznych adaptacji, wewnętrznych instalacji w istn. obiekcie, w celu dołączenia do nich instalacji z projektowanego budynku - jak duży zakres adaptacji będzie wymagany – Należy przewidzieć podłączenie wewnętrznych instalacji z istniejącego budynku.
- Prosimy o udzielenie informacji czy zakres zamówienia będzie obejmował przebudowę istniejącego okablowania masztu antenowego ? - Zamówienie obejmuje przebudowę istniejącego okablowania masztu.
- Prosimy o udzielenie informacji czyją własnością jest okablowanie zasilające istniejący maszt antenowy ? - Okablowanie jest własnością zamawiającego.
- W przypadku gdy przedmiotem zamówienia jest projekt masztu antenowego wraz z jego instalacjami i urządzeniami prosimy o udzielenie wyczerpującej informacji na temat istniejącej instalacji i urządzeń antenowych przeznaczonych do wykorzystania / przeniesienia. - Istniejący maszt antenowy zostanie zlikwidowany. Zaprojektować nowy maszt na dachu budynku biurowego, na który zostaną przeniesione zainstalowane anteny. Wysokość całkowita masztu musi być zachowana z obecną i liczona od poziomu terenu wynosi 21m. Maszt typu kratownicowego lekkiego ze stopniami umożliwiającymi wejście i dokonywanie prac serwisowych. Zakończenie masztu z wysięgnikami bocznymi do montażu anten poza jego osią. Konstrukcja masztu połączona z instalacją odgromową budynku. Przedstawić lokalizację szczegółową na dachu oraz stosowne obliczenia wytrzymałościowe. Anteny: typu CB 150MHz, CompleTech CAGP+ 434MHz 2szt., AccessPoint/Bridge WiFi. Okablowanie pomiędzy budynkiem i masztem wykonane obecnie na lince nośnej na wysokości 12m nad poziomem terenu podwieszone do budynku na tej samej wysokości. Prowadzone w rurach PVC pod tynkiem do wysokości 1,5m nad poziomem terenu i wprowadzone do budynku. Kable antenowe typu Tri-LAN 400 WLL.
- Prosimy o informację czy Zamawiający zgodzi się na zmianę nazewnictwa przedmiotu zamówienia ? Zgodnie z Prawem Budowlanym oraz orzecznictwem sformułowanie „Projekt Budowlano-Wykonawczy” nie może być stosowane w procedowaniu administracyjnym. Zatem, czy Zamawiający zgodzi na sformułowanie „Projekt Budowlany (uszczegółowiony)” ? Proponowane przez nas nazewnictwo jest dopuszczane w wydziale Architektury i Budownictwa przy Starostwie w Mielcu. - Zamawiający zgadza się na na sformułowanie „Projekt Budowlany (uszczegółowiony)”
- Prosimy o informację jakim trybem Zamawiający przewiduje rozstrzygnięcie postępowania? - Zamawiający przewiduje rozstrzygnąć postępowanie w terminie 30 dni od daty składania ofert. Do tego terminu Komisja przetargowa podejmie decyzję i poinformuje pocztą elektroniczną Wykonawców, którzy złożyli oferty oraz umieści komunikat na swojej stronie internetowej o rozstrzygnięciu postępowania.
- Prosimy o udzielenie wyjaśnień w sprawie kolizji projektowanego budynku z istniejącym przyłączem gazowym ? Czy Zamawiający posiada w tym zakresie warunki techniczne na przebudowę lub zabezpieczenie przyłącza ? Czy w zakresie Zamówienia należy przewidzieć projekt budowy nowego przyłącza ? -Przyłącz gazowy jest nieczynny i nie wymaga projektu.
- Prosimy o udzielenie wyjaśnień w sprawie kolizji przewidywanego budynku z istniejącym przyłączem teletechnicznym ? Czy Zamawiający posiada w tym zakresie warunki techniczne na przebudowę lub zabezpieczenie przyłącza lub posiada szczegółową wiedzę na temat przedmiotowej infrastruktury ? Czy w zakresie Zamówienia należy przewidzieć projekt budowy nowego przyłącza teletechnicznego ? - Trzeba przewidzieć projekt nowego przyłącza teletechnicznego.
- Czy Zamawiający posiada stosowne dokumenty formalno-prawne umożliwiające budowę budynku w granicy z sąsiednią działką np. zgoda lub umowa z właścicielem jako dokument niezbędny w procedowaniu administracyjnym ? -Nie posiada.
- Zgodnie z załączoną koncepcją Zamawiający przewiduje budowę nowego budynku w formie dobudowy do istniejącego budynku administracyjnego. Z koncepcji wynika, że dobudowa będzie zlokalizowana przy ścianie z otworami okiennymi. Prosimy o potwierdzenie, że zamurowanie istniejących okien nie spowoduje zmian parametrów techniczno-użytkowych w istniejącym budynku a co za tym idzie nie będzie wymagane zwiększenie zakresu o przebudowę i uzyskanie np. odstępstwa od PIP w zakresie oświetlenia światłem dziennym stanowisk pracy. Przypominamy, że zgodnie z Prawem Budowlanym oraz obowiązującym orzecznictwem zamurowanie otworów okiennych w ścianie zewnętrznej konstrukcyjnej jest zmianą parametrów techniczno-użytkowych i wiąże się z przebudową istniejącego budynku co zmienia zakres zamówienia. -Zamurowanie 1 szt. okna nie spowoduje zmian parametrów techniczno użytkowych w istniejącym budynku.
- Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający nie będzie żądał decyzji o pozwoleniu na rozbiórkę ? - Zamawiający nie będzie żądał decyzji o pozwolenie na rozbiórkę.
- W umowie § 2 pkt. 3 Zamawiający określa zakres dokumentacji projektowej i zarazem lokalizację przyłączenia do mediów. Prosimy o potwierdzenie, że przyłączenie kanalizacji sanitarnej od istniejącego budynku jest możliwe ? - Tak, jest możliwe.
- Prosimy o potwierdzenie, że zakres zamówienia nie przewiduje projektu kanalizacji ścieków technologicznych ? - Nie przewiduje.
- Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający nie będzie żądał wykonania dokumentacji projektowej zgodnie z wymogami Dz.U. 2004 nr 202 poz. 2072 w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego. - Zamawiający będzie żądał wykonania dokumentacji zgodnie z wymienionąustawą.
- Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający nie będzie żądał wykonania specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych w skrócie STWiORB ? -Tak.
- Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający nie będzie żądał wykonania kosztorysu inwestorskiego zgodnie z DZ. U. 2004 Nr 130 poz. 1389 w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym ? - Zamawiający będzie żądał wykonanie kosztorysu inwestorskiego.
- Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający nie przewiduje projektu instalacji technologicznej w postaci odciągów spawalniczych ?. Zgodnie z załącznikami do zapytania ofertowego Zamawiający żąda tylko zaprojektowania wentylacji pomieszczeń. - Zamawiający wymaga zaprojektowania wszystkich instalacji niezbędnych do projektowanych pomieszczeń.
- Czy Zamawiający zgodzi się na odstąpienie z konieczności uzyskania przez Wykonawcę decyzji o pozwoleniu na budowę ?. Zgodnie z obowiązującymi przepisami kodeksu cywilnego zobowiązanie się do przedsięwzięcia czynności mających na celu uzyskanie pozwolenia na budowę jest umową zlecenia. Przyjmując na siebie takie zobowiązanie Wykonawca – projektant nie może zobowiązać się do uzyskania pozwolenia na budowę. Na podstawie art. 58 kodeksu cywilnego nieważnym jest przepis zobowiązujący projektanta do uzyskania pozwolenia na budowę w określonym czasie. Nie jest zgodnym z literą prawa uzależnienie wypłaty wynagrodzenia za sporządzenie dzieła, jakim jest projekt architektoniczno-budowlany od uzyskania pozwolenia na budowę. Nie jest zgodnym z literą prawa uzależnienie wypłaty wynagrodzenia za zastępstwo inwestora przed organami administracji w postępowaniu o uzyskanie pozwolenia na budowę, gdyż elementami przedmiotowo istotnymi umowy zlecenia jest podjecie starania w celu osiągnięcia rezultatu, a nie określony wynik. Zleceniobiorca nie może wziąć na siebie odpowiedzialności za uzyskanie określonego rezultatu. Tym bardziej niedopuszczalnym jest – w świetle obowiązującego prawa – zapis nakładający na projektanta kary umowne w przypadku nie uzyskania pozwolenia na budowę w określonym terminie. Bezwzględnie należy zaznaczyć, że postępowanie administracyjne mające na celu wydanie prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę może zostać unieważnione w trybie odwoławczym lub znacznie przedłużone z przyczyn nie zależnych od Wykonawcy np. odwołanie stron postępowania, brak wymaganych dokumentów lub umów cywilno-prawnych etc. Ponadto brak zapisów w umowie obligujący do podjęcia niezbędnych działań przez Zamawiającego, które mają na celu przygotowanie i dostarczenie dokumentów formalno-prawnych jako załączniki do wniosku o pozwolenie na budowę a za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności np. oświadczenia o dysponowaniu nieruchomością na cele budowlane, upoważnienia etc. - Zamawiający wymaga uzyskania przez Wykonawcę uzyskania decyzji pozwolenia na budowę.
- W umowie § 10 pkt. 2 Zamawiający jest uprawniony do dochodzenia roszczeń z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne dokumentacji projektowej. W związku z powyższym prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający nie będzie żądał w tym okresie i po uzyskaniu prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę aktualizacji dokumentacji projektowej w przypadku wystąpienia okoliczności za które Wykonawca nie może ponosić odpowiedzialności np. zmian przepisów z zakresu budownictwa lub prawa zamówień publicznych, technologii, dezaktualizacji cenników kosztorysowych itp. które de-facto mają wpływ na powstanie wady fizycznej lub prawnej dokumentacji projektowej. - Zamawiający dochodził będzie roszczeń z tytułu rękojmi za wady fizyczne dokumentacji stanowiącej przedmiot umowy.
- W związku z faktem, że Zamawiający włączył w zakres dokumentacji projektowej dokument w postaci decyzji o pozwoleniu na budowę prosimy o potwierdzenie, że wygaśnięcie ważności decyzji o pozwoleniu na budowę w okresie trwania rękojmi nie będzie podstawą dochodzenia roszczeń za wady. - Wygaśnięcie ważności decyzji o pozwolenie na budowę w okresie trwania rękojmi nie będzie podstawą dochodzenia roszczeń za wady.
- Czy Zamawiający zgodzi się na wdrożenie zapisu w umowie, który umożliwi Wykonawcy dochodzenie dodatkowego wynagrodzenia w przypadku odstąpienia od umowy przez Zamawiającego w fazie wysokiego zaawansowania prac?. Zgodnie z przyjętą zasadą w takiej sytuacji następuje wynagrodzenie uwzględniające procentowy stopień zaawansowania wraz z przekazaniem materiałów. - Zamawiający nie zgadza się na dodatkowe wynagrodzenie.Zamawiający wyraża zgodę na zmiany w umowie, umożliwiające wypłatę wynagrodzenia proporcjonalnie do zaawansowania prac w przypadku, gdy Zamawiający odstąpi od umowy.
ROZSTRZYGNIĘCIE
W związku ze złożoną ofertą dotyczącą przetargu na wykonanie projektu budowlano-wykonawczego budynku warsztatowo-garażowego przy ul. Grunwaldzkiej 3 w Mielcu, informujemy o wyborze najkorzystniejszej oferty, którą jest oferta Firmy: PK PROJEKT Krystian Krawczyk 39-300 Dębica ul. Ligęzów 34 Oferta, którą wybrano spełnia wymagania i jest najkorzystniejsza w kryterium cena, które jest jedynym kryterium oceny ofert w tym postępowaniu przetargowym. Cena wybranej oferty wynosi 17.850,00 PLN netto.
|